Mitsubishi to marka, która na trwałe zapisała się w historii sportów motorowych. Samochody Mitsubishi święciły tryumfy zarówno na trasach najtrudniejszych rajdów terenowych, jak również na odcinkach specjalnych rajdowych mistrzostw świata.
Sportowa historia Mitsubishi zaczęła się w 1962 roku. Pierwszy produkowany na masową skalę samochód osobowy Mitsubishi - model 500 - pojawił się na torze wyścigowym podczas Grand Prix Makau w 1962 roku. Co ciekawe, sukcesy przyszły od razu - cztery egzemplarze zdobyły pierwsze cztery miejsca w klasie do 750 cm3.
Następca modelu 500, Colt 600 podążył śladami 500-ki, plasując się na 1., 2. i 3. miejscu w klasie do 600 cm3 podczas Grand Prix Malezji w 1963 roku.
Jednak największe sukcesy w sportach motorowych święciły inne modele Mitsubishi. W 1982 roku na rynku pojawiło się terenowe Mitsubishi Pajero. Już rok później samochód wystartował w rajdzie Dakar. Do mety dotarły dwie załogi, zajmując siódmą i jedenastą pozycję. To było zbieranie doświadczeń, które zaprezentowało bardzo szybko - już w trzecim starcie, w 1985 roku, Mitsubishi po raz pierwszy zwyciężyło w klasyfikacji generalnej i to od razu zajmując dwa pierwsze miejsca na podium!
Na kolejny tryumf załogi startujące Mitsubishi Pajero musiały poczekać do 1992 roku. Na najdłuższej w historii trasie rajdu, która wiodła z Paryża aż do Kapsztadu w RPA zwyciężył Hubert Auriol. Rok później kolejne zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Dakaru dołożył Bruno Saby.
W 1997 roku po raz pierwszy dla Mitsubishi Dakar wygrał kierowca japoński - Kenjiro Shinozuka, rok później znów Pajero dojechało jako pierwsze, a prowadził je Jean-Pierre Fontenay.
W 2001 roku, po raz pierwszy i ostatni w Dakarze tryumfowała kobieta - jadąca Pajero Jutta Kleinschmidt.
Dakar 2002 dla Mitsubishi okazał się wyjątkowy. Cztery pierwsze miejsca zajęły fabryczne załogi Mitsubishi, a cztery kolejne - zespoły prywatne jadące Pajero! Również rok później całe podium przypadło załogom Pajero, a w roku 2004 Mitsubishi zajęło miejsce pierwsze i drugie. Podobna sytuacja miała miejsce w roku 2005.
Zespół Mitsubishi tryumfował również w 2006 i 2007 roku. W sumie w latach 1985-2007 Pajero zwyciężyło w rajdzie Dakar aż 12-krotnie! Żaden inny producent nie może pochwalić się takim wynikiem.
Wobec takiej dominacji w rajdach terenowych nieco w cieniu znajdowały się rajdy WRC, jednak i tej kategorii Mitsubishi ma się czym pochwalić.
Rajdowa przygoda Mitsubishi rozpoczęła się w 1989 roku od wystawienia modelu Galant VR-4, którym nawet dwukrotnie Japończycy zdobywali 3. miejsce w klasyfikacji zespołowej na koniec sezonu.
Na lata 1996-1999 przypadła era dominacji Tommi Makinena, który czterokrotnie z rzędu zostawał mistrzem świata WRC, za każdym razem używając kolejnej ewolucji Mitsubishi Lancera (od III do VI). Ta dominacja nie do końca przełożyła się na sukcesy zespołowe, tylko w 1998 roku Mitsubishi zapisało na swoim koncie tytuł mistrza świata producentów, jednak przez wiele lat zespół kończył rywalizację w ścisłej czołówce.
Lancery Evo przez wiele lat były samochodami bardzo chętnie wybieranymi przez kierowców prywatnych, którzy dysponując mniejszymi budżetami, sięgali po samochody zbudowane wg specyfikacji grupy N (auta zbliżone do seryjnych). W ten sposób Mitsubishi zapisało się nie tylko w historii rajdowych mistrzostw świata, ale i wielu mistrzostw krajowych, gdzie kierowcy Lancerów często sięgali po najwyższe laury.