W drogę

 

Historia Mitsubishi zaczyna się jeszcze w XIX wieku, podczas gwałtownego uprzemysłowienia Japonii. To właśnie w 1870 roku Yatoro Iwasaki, pochodzący z rodziny o tradycjach samurajskich Japończyk, podjął śmiałą decyzję o założeniu przedsiębiorstwa transportowego. Pierwotnie zajmowało się ono jednak nie samochodami, a żeglugą morską i dysponowało trzema parowcami. Początkowo firma nazywała się Tsukomo, jednak już w 1874 roku nazwę zmieniono na Mitsubishi czyli po japońsku „trzy diamenty”, które od początku widniały na firmowych flagach i do dziś stanowią charakterystyczne logo Mitsubishi.

 

 

modela.jpg [128.04 KB]

 

  

Przedsiębiorstwo prosperowało tak dobrze, że mogło pozwolić sobie na działalność na wielu polach. Jeszcze przed rozpoczęciem pracy nad samochodami, Mitsubishi zajęło się projektowaniem i budową samolotów. Trudniło się także handlem zagranicznym i usługami bankowymi. Jednak wszystkie te działania doprowadziły ostatecznie do wyprodukowania pierwszego auta spod znaku trzech diamentów – Modelu A.

 

Nowy kierunek

 

Choć Model A produkowany był zaledwie 3 lata (1921-1924), nie zniechęciło to firmy do pracy nad kolejnymi projektami. W 1931 roku Mitsubishi stworzyło pierwszy japoński silnik wysokoprężny 450AD. Rok później na drogi wyjechał pierwszy autobus marki, a w 1936 roku firma opracowała pierwowzór dzisiejszego Pajero, model PX33, wyposażony w przełomową technologię czyli napęd na 4 koła.

 

 

przekladki_52_500.jpg [68.05 KB]

 

 

Kolejnym przełomem był wprowadzony w roku 1960 zupełnie nowy model auta 500. Był to nieduży, starannie zaprojektowany samochód, który równie dobrze spisywał się w mieście, co na torze wyścigowym. Już w 1962 roku przyniósł firmie Mitsubishi pierwsze zwycięstwo w Grand Prix Makau. W tym samym roku wprowadzono na rynek model Colt 600, czyli pierwszy samochód Mitsubishi, który nosił to legendarne imię.

 

Przyspieszenie

 

 W 1970 roku dział Motor Vehicle Division firmy Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. rozpoczął osobną działalność pod szyldem Mitsubishi Motors Corporation (MMC). Tym samym rozpoczęła się ekspansja firmy, także na rynek europejski. Już w 1973 roku pojawił się ambitny projekt Mitsubishi Lancer, który jako pierwszy model Mitsubishi sprzedawany był w Europie od 1975 roku. To właśnie Lancer zbudował reputację firmy Mitsubishi Motors w świecie sportów motorowych. Stylowy, solidny i piekielnie mocny, był również prekursorem długiej listy pojazdów, z których każdy wnosił do świata motoryzacji nowatorskie i innowacyjne rozwiązania – od technologii Silent Shaft, po pionierskie technologie dostępne w bezemisyjnym, elektrycznym pojeździe i-MiEV, który jednocześnie potwierdza pozycję firmy Mitsubishi Motors, jako światowego lidera technologii prośrodowiskowych.

 

 

miev.jpg [153.74 KB]

 

Nie zwalniając

 

Dzisiaj jesteśmy średniej wielkości producentem samochodów (1 359 000 aut wyprodukowanych w roku podatkowym 2007, czyli w ostatnim roku przed nadejściem globalnego kryzysu), który oferuje gamę pojazdów zaprojektowanych i opracowanych w Japonii dla rynków na całym świecie.

 

Samochody budujemy w 7 fabrykach, zlokalizowanych w 5 krajach oraz ponad 12 zakładach, należących do partnerów biznesowych w 11 państwach. Nasze auta trafiają do użytkowników w ponad 160 krajach.

 

przekladki_11_eclipse.jpg [114.75 KB]

 

Nie zwalniamy i wciąż wprowadzamy innowacyjne rozwiązania, takie jak:

 

  • elektryczny układ przeniesienia napędu (po raz pierwszy zastosowany w modelu i-MiEV;
  • niskoemisyjny pakiet ClearTec z funkcją „Auto Stop & Go” (pierwotnie w modelu Colt);
  • zupełnie nowy ekologiczny silnik wysokoprężny 4N13, stworzony we współpracy z firmą Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (najpierw dostępny w modelu ASX, potem w modelu Lancer itd.);
  • długoterminowy rozwój hybrydowej technologii typu plug-in, czego przykładem może być pojazd koncepcyjny Concept-PX MiEV.

 

W najbliższej przyszłości planujemy także zastąpienie modeli lokalnych (tzn. stworzonych w określonym regionie dla potrzeb tego regionu) modelami globalnymi (tzn. opracowanymi centralnie przy pomocy inteligentnych rozwiązań, umożliwiających wprowadzanie wszelkich niezbędnych modyfikacji i odmian). To kontynuacja i rozwinięcie naszej najnowszej koncepcji – platformy Project Global, na której oparto konstrukcję modeli ASX, Lancer, Lancer Evolution, Outlander oraz Delica D:5.

 

Z historią w przyszłość

 

W 2010 roku, jako MMC, skończyliśmy 40 lat, a cała grupa Mitsubishi świętowała 140. urodziny. Wszystkie skupione wokół trzech diamentów firmy, choć działają niezależnie, niezmiennie przestrzegają trzech fundamentalnych zasad, sformułowanych przez czwartego prezesa firmy Mitsubishi – Koyata Iwasaki.

 

To swoiste DNA Mitsubishi, które przekazujemy z pokolenia na pokolenie:

 

  • Shoki Hoko               = Odpowiedzialność korporacyjna za społeczeństwo
  • Shoji Komei              = Rzetelność i sprawiedliwość
  • Ritsugyo Boeki         = Globalne postrzeganie świata poprzez działalność biznesową

 

 

 

 

Zrzut ekranu 2018-02-06 o 21.58.20.png [99.38 KB]